Week 1

19 september 2016 - Sydney, Australië

Hallo allemaal, eindelijk een keer tijd om een verhaaltje te typen. De eerste week die in het teken stond van bankzaken regelen en jetlag wegslapen is voorbij gevlogen. Het was een gezellige week in Sydney met een toffe groep. Mijn eerste indruk van Australië: wat een heerlijk, relaxt land. Alle mensen zijn vriendelijk, lachen, maken een praatje en staan klaar je ten alle tijden te helpen met de kleinste dingen. We voelden ons direct thuis en erg welkom. De mentaliteit is heerlijk, 'having a good time' heeft prioriteit nummer 1 en van stress of drukte hebben we nog niets gemerkt. De economie is beter, mensen hebben minder zorgen en de werkdruk ligt vele malen lager. Alles is hier tot in de puntjes geregeld, waardoor het makkelijk is om onze weg te vinden. Echter maakt dit ook dat er, jawel, 100x meer (onzinnige) regels zijn dan in Nederland. Met name wat drinken, uitgaan en roken betreft. De overheid doet zijn best om het volk beschaafd en beleeft te houden. Als je De verkeerde schoenen draagt of semi-dronken gedrag vertoont wordt je er zonder pardon uitgegooid, je paspoort wordt gescand en je komt in deze staat bij geen enkele bar meer binnen . De kroegen sluiten om 2, in supermarkten is geen alcohol te koop en in hostels is drank verboden.        Hoogtepunt van deze week is bij uitstek het surfen. Nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou vinden, over een tijdje ga ik zeker wat surflesjes doen. Nu zit ik met Diana, mijn maatje op het vliegveld om het vliegtuig naar Cairns te nemen, het lekkere weer achterna en nog voor het regenseizoen weer weg zijn. We zijn blij dat we eindelijk onze eigen plannen kunnen maken en dat we klaar zijn met de groep. Daarvoor zijn we uiteindelijk ook gaan backpacken. Ik moet gaan boarden, de rest volgt later.

1. Karin:
    19 september 2016
    Haaa muppie Fijn um te huure det t dich bevaltj doa aan de angere kant van de wereldj! No begintj t grote avontuur!! Nog eine kier vleege en dan bisse ervanaaf No mosse dus waal un bitje goan aafkicken doa haha, gein semi dronken gedraag vertoene hahaha Hiel vul plezeer schattie, we spreake os snel❤️ Kusjessss