Cairns

25 september 2016 - Cairns, Australië

Ennn er is alweer een week voorbij.. Alsof het 2 seconden waren. Maar wat een geweldige week was het. Elke dag was een hihglight. We hebben zooo veel geweldige dingen gezien en gedaan, wat kan de wereld mooi zijn. We verblijven in Cairns, in het noorden van de oostkust. Het is heerlijk weer, constant zo'n 30 graden. Dinsdag hebben we een watervallen tour gedaan door het daintree forest, (regenwoudachtig), waar we onder watervallen gezwommen hebben, van rotsen gesprongen zijn en van 'natuurlijke glijbanen' gegleden zijn. We hebben Maggie, een meisje uit Noorwegen, ontmoet en daarmee hebben we de rest van de week doorgebracht. Woensdag zijn we gaan snorkelen en duiken bij het Great Barrier reef. Waanzinnig wat er onder het wateroppervlak leeft, en door het duiken ervaar je het alsof je er deel van uitmaakt. Het duiken op zich is al een bijzondere ervaring. Best eng in het begin, maar als je eenmaal door hebt hoe je moet ademen en de druk in je oren moet verdelen, leef je in je eigen wereld. Je kan niet communiceren met anderen, waardoor het een 'pure' ervaring is en je alleen maar kan genieten van alles om je heen.

Donderdag hebben we een auto gehuurd en zijn we via Port Douglas richting Cape Tribulation gereden. Dit is een onderdeel van het oudste regenwoud ter wereld. Het was al een behoorlijke uitdaging om in een fiatje, aan de linker kant van de weg, door de jungle te rijden, maar we  hebben genoten. Eenmaal aangekomen, ben ik denk ik op de mooiste plek geweest die ik tot nu toe in mijn leven gezien/ ervaren heb. Ons hostel bestond uit allemaal kleine houten hutjes en lag in de jungle aan de zee. Er was een wit strandje, waar vanaf 18u een 4 meter lange krokodil woont, wachtend op mensen die toch graag nog na 18u het strand op gaan (wat vorige week nog gebeurd is). Voor die tijd is het een BETOVERENDE plek en word je overspoeld door een gevoel van rust en stilte, waaw, waanzinnig.

De volgende dag zijn we gaan 'jungle surfen' oftewel met kabelbanen van boomtop tot boomtop tokkelen. Vervolgens hebben we een mini hike door de jungle gemaakt en zijn we geëindigd in een koudwater creek met vers, helder water uit de bergen. We hebben de week afgesloten met een stapavondje cairns.

We hadden geen mobiel netwerk of wifi, vandaar dat ik geen contact kon hebben via whatsapp.

Vandaag is mijn eerste niks dag en kan ik eindelijk een goede was draaien. Alles stinkt en plakt en js vochtig, het regenseizoen begint eraan te komen.
Langzaam raak ik gewend aan het hostel-leven, waar iedereen lief en behulpzaam is, waar je mensen uit de hele wereld ontmoet en waar je gezellig kan drinken en socializen. Maar waar ook altijd drukte is, tot 3 uur feestgangers naar bed komen, vanaf 6u 12 wekkers aflopen en waar zelfs je ondergoed gejat wordt. Maar tot nu toe is het nog prima vol te houden haha.

Morgen vertrekken we naar Arlie Beach, een busreis van 10 uur. But I'm sooo excited. Ik zal zo nog wat foto's uploaden

Byebye

1. Anne:
    25 september 2016
    Waaw Maud wat leuk om te laeze desse aan ut geniete bus aan de angere kantj vanne wereldbol. Ig gaon dg verder volgen! Enjoy