Airlie beach + withsundays

29 september 2016 - Airlie Beach, Australië

Maandag 26 sep
Na een lange busreis van 10 uur zijn we aangekomen in Airlie beach.  We hebben in totaal meer dode kangaroo's gezien dan levende. Het stikt trouwens van de kangaroo's, er zijn ook meer dan 100 soorten. en de ozzi's vinden het maar irritante beesten. De trucs en landbouwmachines hebben huge pinnen aan de voorkant van hun voertuig om de beesten als het ware als sateprikkers op te prikken. Verder niks tegen de ozzi's hoor, ik ben er nog steeds van overtuigd dat het het meest vriendelijke volk ter wereld is. Maar als het om kangaroo's gaat zijn ze niet echt te genieten haha.

Airlie beach is een schattig stadje aan de zee. Het is behoorlijk toeristisch, maar wel zeker de moeite waard om ff te bezoeken. Echter nu zijn we in het paradijs beland. Ik heb in mijn godganselijke leven nog nooit zoiets magisch gezien als vandaag. The Withsundays. Door het getij zijn er waterstromen ontstaan tussen eilanden, wat de meest prachtige beelden oplevert van blauwe zee en het witte zand. Ieder moment van de dag veranderen de stromingen en de beelden. Ik heb geprobeerd fotos te maken, maar ik krijg het niet op beeld. Waaw we wilden nooit meer weg van die plek.

Nu liggen we met ons nieuwe groupie te chillen op onze boot the wings. De helft is duitser de rest bestaat uit 6 andere nationaliteiten, maar het voelt als een familie. We wonen nu 4 dagen op een boot trouwens, want de eilanden zijn natuurreservaten waar je niet kan slapen. We slapen met 6 mensen in een holletje van 2 bij 2 meter boven elkaar en hebben precies 50 seconden per dag om te douchen omdat we een beperkte voorraad water hebben. We gaan elke dag even snorkelen, de reuze schildpadden gedag zeggen (van 1,5 m) de baracuda's, scholen met 100en vissen in alle kleuren en vormen en alle andere prachtige dieren die hier leven. We maken backflips, frontflips, salto's, piramides, torens, doen wedstrijd zwemmen, torenvechten, diepzeeduiken en luisteren naar de hindoemuziek van onze Indiase vriend. We hebben 2 nachten op het dek onder de sterrenhemel geslapen, welke niet te vergelijken is met die in Nederland. Doordat er binnen een grote straal geen lichten van steden de lucht in schijnen, zijn er veel meer sterren te zien. In 1 nacht hebben we 7 vallende sterren gezien! Kortom: we genieten.

Het backpackers leven bevalt me goed, het is een heel andere wereld. Of je nu aan de uni studeert, uit een sloppenwijk komt, 40 bent of 18, iedereen is gelijk. Iedereen ervaart en geniet. Eindelijk is 'welk werk doe je' of 'wat ga je nog studeren' niet meer de eerste vraag die je krijgt als je je voorstelt, maar zijn mensen geïnteresseerd in je dromen en persoonlijke doelen. Het klinkt cliché but Thats the way I like it

1. Karin:
    29 september 2016
    Wauw Maud, wat ving ig t geweldig um te leaze desse t zoe leuk hebs ❤️ Bis unne topper, hoaj van dich❤️❤️
  2. Carine:
    29 september 2016
    Jeetje Maud! Wat ziet het er allemaal onwijs gaaf uit zeg :-) Leuk om ook je verhalen en ervaringen te lezen. Geniet van ieder moment, stoere chick. Ben trots op je :-) Dikke knuffel! Xxx