Byron Bay

26 oktober 2016 - Byron Bay, Australië

de fotos staan eropfitiDe laatste dagen in Noosa waren heerlijk. Ik heb een klein traantje gelaten bij het afscheid van deze lieve mensen. Ik heb mijn verblijf afgesloten met een hike door de jungle naar een tegekke plek om de sunset te bekijken. Hier hebben we een vuurtje gestookt en op de terugweg zat het strand vol met duizenden krabben. Wauw zo mooi. Ik ga hier zeker nog eens terug.

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in de Artfactory in Byron Bay. Wat een gekkenhuis was dat. Byron staat bekend om zijn laid back mentaliteit en relaxte sfeer. En dat is het 100%. Nog nooit zoveel no worries gehoord als hier. De Arts factory is een soort camping/ hostel gelegen in de bush, ontworpen door hippie kunstenaars en lokt dus ook vooral hippies en kunstenaars haha. Waaw nog nooit zoveel creativiteit en interessante verschijningen bij elkaar gezien. We sliepen in teepee's en startten de dag met yoga. In elke hoek speelden mensen muziek, zongen en dansten mensen. De mensen waren bijzonder, maar ontzéttend aardig. Ik kreeg privéles gitaar spelen, digaridoo, mandala tekenen en kleren maken.
Op de een of andere manier voelde ik me thuis hier en kwamen al mijn vrienden van eerder uit deze reis bij elkaar in dit hostel, erg leuk om iedereen weer te zien. Aan de andere kant was het ook erg druk en comfort was iets minder haha. Er waren maar 2 douches voor het hele terrein. Gelukkig vinden hippies douchen waterverspilling, dus ik hoefde nooit te wachten. Het zijn lieve mensen maar ik denk toch iets too much voor mijn hollandse nuchterheid.

Tussen alle activiteiten door heb Bonjo geadopteerd. Een autootje die me hopelijk gaat assisteren bij mijn verblijf in de outback. Het is een 4WD met matras en kampeeruitrusting. Hij heeft ons direct gediend met een roadtrip naar Nimbin, het beroemde hippie dorp van Australie. We hebben genoten van de weg ernaartoe en van de weg terug. Prachtig door de bergen van het national park en we hebben nog wat watervallen meegepikt. Nimbin zelf kostte ons zo'n 30 minuten. Een straatje met winkeltjes waar je 'stiekem' hash kan kopen maar waar vooral veel half gare hippies rondlopen. Zo vreemd dat dit land zo ontzettend strikt is met alle kleine regels en dat hier de cookies bijna open over straat vliegen.
Na zo'n 6 dagen in Byron geweest te zijn geweest vind ik het niet zo erg om weer door te trekken. Het was ontzettend interessant maar ook tamelijk vermoeiend haha.

Volgende stop wordt Yamba, ben benieuwd

Fotos volgen later, als de wifi beter is

De fotos staan erop, zijn er niet veel door de drukte ben ik vergeten fotos te maken

1. Cmjhuijskens:
    26 oktober 2016
    Maud wat maak je veel mee,straks zie ik je al terug komen met gitaar op rug haha.Kijk met veel plezier uit naar je volgend verhaal gr. En heel veel liefs Frits &Toos