Yamba

31 oktober 2016 - Yamba, Australië

Alweer bijna een week voorbij.. na de gekte in Byron ben ik aangekomen in het rustige Yamba. Ik zit in een gezellig familiehostel met zo'n 10 andere Nederlanders. De eerste die ik tegen kom en gelijk met zn 10en tegelijk. Zo mooi hoe een atmosfeer kan veranderen van de gekke hippies in Byron naar de nuchtere Hollanders hier. Afgelopen week heb ik heerlijk kunnen detoxen, heeft me goed gedaan. Samen met mijn 3 nieuwe kameraden drinken we geen alcohol, gaan we elke dag om 22 naar bed en om 6u op voor een heerlijke ochtendsurf. De golven zijn hier massief dus ik ga vooral ook voor een goede chill op mijn bordje op de golven iets dieper in zee en kijk naar de pro's haha.
Yamba is een klein dorpje en oogt wat saai, maar het heeft verborgen schoonheden. Zo kwam eergisteren tijdens het surfen uit het niets een dolfijn uit het water naar boven. Nadat ik was bekomen van een bijna hartattack omdat het verdacht veel op een haai leek (in Byron waren afgelopen 2 weken 3 sharkattacks, maar no worries de laatste keer dat iemand aan een haaienbeet is overleden is 1983), volgden zo'n 15 anderen. We waren omsingeld door dolfijnen, ze speelden met ons en sprongen uit het water. Zo ontzettend bijzonder dit.. het behoort zeker tot de hoogtepunten van deze reis. Dacht ik. Tot vanmorgen, toen de dolfijnen plaats maakten voor walvissen. Waaauuw, zoo dichtbij! 2 ouders met een klalf, of welp of hoe het ook heet. Gewoon op zon 80 meter afstand, daar lig je dan op je surfbordje te kijken naar walvissen die spelen. Goed om te weten dat ze alleen plankton eten ook, wat zijn die beesten reusachtig.

Smiddags pakken we de meeste dagen zon 4 uurtjes van een mega hike mee die langs de kustlijn loopt. Mooie wandeling langs de stille stranden en rotswanden.
Ik heb mijn chanel make up verkocht aangezien ik die niet nodig heb en ben voor de tweede keer inkopen gaan doen bij de thriftshop. 3 topjes en 2 broeken voor 15$ check. Ff door de was en over die bikini. Bij de groenteboer krijg je een kist beschadigde groenten en fruit voor 2$, prima ik snij het er wel vanaf. Ik investeer mijn geld liever in andere dingen. In vrouwelijke dorms bijvoorbeeld. Voor 2$ per nacht meer slaap je zonder mannen, top investering als je het mij vraagt. Of in een auto reparatie. Een kluns heeft mijn achterlicht geraakt. Of anders aan shampoo aangezien mijn fles alweer gejat is (zal nu de 5e keer zijn denk ik). Of misschien aan de kapper.. dat is echt nodig, of zal ik het zelf doen.. ff over nadenken nog.

Morgen de laatste sessie ochtendsurf (bij zonsopgang dit keer) 5.30 dus, en dan weer door in de Noordelijke richting, aangezien ik over 2 weken begin met werken. Mijn Franse surfvriend Romahn gaat me vergezellen aangezien hij de zelfde plannen heeft. We willen wat national parken meepakken die wat meer inlands liggen en hier en daar wat surfen. Ik ga zo zijn hechtingen verwijderen die hij heeft overgehouden aan een misstap op de rotsen. Au fuck that hurts op zijn Frans en bloeden als een rund haha beter trek je de volgende keer schoenen aan maat.

Ik hoop dat alles in Nederland goed gaat, spreek jullie gelukkig via whats app en skipe. Ik mis Nederland niet, jullie wel echt!! Zou mooi zijn als ik jullie af en toe hierheen kon halen.

1. Cmjhuijskens:
    31 oktober 2016
    Dolfijnen en walvissen wat een droom om die te zien Maud nog veel plezier gr.Toos