Noosa again

16 november 2016 - Noosa Shire, Australië

Allright! Ik vergeet bijna mn blog bij te houden, maar niet helemaal hoor! Pfieuw waar moet ik beginnen, er is zoveel gebeurd de laatste week .

Ooh ja vertrek uit Yamba/ roadtrip met Fransman. Het is al ff geleden, maar we hebben een prima roadtripje gehad. Het was een combinatie van surfen in Fingal Heads, Brunswick, en Coolangatta en een bezoek aan het national park Lamington. Het surfen was heerlijk, zoals altijd, en het nationalpark was ook zeker de moeite waard. We hebben watervallen en duizenden mooie vogels gezien en gehoord. We hebben gekampeerd tussen de kangaroo's en een hike van 7 a 8 uur gelopen. Op een zo goed als nuchtere maag, aangezien de bushturkeys van onze maaltijd hebben genoten. Bushturkeys zijn de lelijkste en brutaalste beesten die je hier overal tegen komt en je van achteren aanvallen als je je 1 sec omdraait. Het is een beschermde diersoort en het is dus niet toegestaan om bushturkeystokken te gooien of extra gas te geven als ze voor je auto lopen. Ook is het niet toegestaan om de boutjes op de bbq te gooien en het in combinatie met zongedroogde tomaatjes, olijfjes en knooflookbrood op te eten. Smaakt echter goed.

In Brisbane heb ik mn Franse kameraad afgezet bij zijn vrienden. Prima roadtripje gehad, veel gezien en leuke dingen gedaan, maar de volgende keer praat ik iets langer dan een half uur met mijn reisgenoot voordat ik hem of haar uitnodig om mee te reizen haha. Aardige gast, maar 4 dagen waren op zich wel genoeg wat mij betreft. Ik weet niet of het zijn accent was of het feit dat hij non stop bleef praten.. waarschijnlijk is het de combinatie hiervan. Of alle anderen dingen waarin we verschilden, maar dat doet er ook niet echt toe haha.

Aangekomen in Brisbane ben ik naar Erwin uit Haler gesneld. Erwin studeert in Brisbane en woont in een appartement met 2 Duitsers die ik ken van de Withsundays boot. Ik weet niet of jullie het je herinneren, maar we hebben een geweldige tijd gehad op die boot. 3x raden hoe de stapavond in Brisbane was haha. Wat is de reiswereld toch klein. Het was goed om Erwin te zien, veel gelachen en plat gepraat haha.

De dag erna weer terug naar Noosa, waar mijn ozzifriends me hebben uitgenodigd voor een festival. Mijn eerste Australische festival is een feit! Heerlijk haha en hoe ozzi was dat. Ik blijf erbij die mensen hier zijn knettergek. Niemand die zich iets aantrekt van standaard normen en waarden. Laat staan van regels opgelegd door de overheid haha.

In Noosa heb ik verbleven in het huis van mn kameraden en heb vooral veel gesurfd en ben ik naar mijn favo secret beach geweest. Een aardige kerel sprak me aan op het strand en heeft me zijn eerste surfbord geofferd. Hij zocht iemand om het aan te geven en ik was blijkbaar de aangewezen persoon. Wauw hoe aardig kan je zijn! Die borden zijn ontzettend duur en hebben vaak een hogere emotionele waarde. Ik ben blij met mn bord, hoef er geen meer te huren en de maat is perfect voor mij! Ik voel de connectie haha, ik ben ook altijd op t juiste moment op de juiste plek.

Dacht ik.. tot ik de dag erna naar de farm in Tambo probeerde te rijden. 2,5 uur na vertrek begint mijn Bonjo te roken en crazy geluiden te maken. Total los blijkbaar.. ik heb de hele dag in een ford garage doorgebracht in een wat sjabben achtig dorpje. Ik ben bang dat ik ben opgelicht en een kapotte auto heb gekocht.. dit grapje gaat me een smak geld kosten. Gelukkig heb ik de liefste mensen leren kennen die na hun werk naar me toe zijn gesneld om me te redden. Tripje van 5 uur in totaal, ik ben ze eeuwig dankbaar. Eenmaal terug heb ik genoten van een paar extra daagjes Noosa en de mogelijkheid om af te koelen in de zee. Het was 38 graden de afgelopen dagen en het wordt alleen maar heter. Vooral in de outback haha, en zonder zee. Mijn mates zijn gisteren vertrokken naar een vakantie in Bali en ik maak dankbaar gebruik van het aanbod om in hun huis te wonen en gebruik te maken van alle facaliteiten incl. auto. Hopelijk is mijn auto morgen gemaakt en kan ik opnieuw gaan proberen de reis naar Tambo te maken.
Ik heb er zin in maar vind het ook spannend. Het leven is hier goed, hier zijn lieve mensen en er is altijd wat te doen. Het reizen van plek naar plek is heerlijk en het is iets dat voor mij is weggeschreven, maar het iedere keer afscheid nemen van de mensen die je hebt leren kennen en weer verder gaan is iets wat ik zeker als een van de mindere kanten ervaar. Maargoed ik weet dat ik welkom ben en dat ik me, hopelijk binnenkort weer kan verenigen met dit groepje gekte.