jawel, nog steeds Noosa

18 oktober 2016 - Noosa Heads, Australië

Hallo lieve mensen,

Het is weer tijd voor een kleine update. Ik ben, jawel, nog steeds in Noosa. Ik wil eigenlijk niet weg, maar het is toch echt bijna tijd om door te trekken. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt, met allemaal lekker dezelfde droge humor, het leven hier is nog steeds heerlijk. We doen veel sportieve activiteiten en we kijken elke dag de sunset. We koken samen, eten samen, drinken samen en spelen asshole, dickhead, en andere kaartvarianten. Het is fijn om lichamlijk uitgeput in bed te belanden, het is een heel andere vermoeidheid dan ik gewend ben in Nederland. In het weekend zijn we naar Coolum gegaan om de berg te beklimmen. We hebben de sunset bekeken vanuit de berg, prachtig, en door het donker weer naar beneden gekropen, onder de sterrenhemel. Ik heb via mijn surfleraar Australische vrienden gemaakt, wat perfect is om de ozzi stijl te leren kennen. Ik voel me thuis in de 'no worries' mentaliteit en word blij van de prettig gestoordheid van de mannen en de vriendelijkheid van de dames. Mijn nieuwe vrienden nemen me mee uit naar plaatsen waar ik de enige backpacker ben en ik heb al 2 verjaardagen bijgewoond haha. Gisteren hebben ze me meegenomen naar watervallen 40 km achter Mooloolaba, in de bush. Daar zijn we de pussyproef aangegaan om van rotsen te springen van 3, 6 en 10 meter hoog. Vervolgens:  backflip vanaf de rotsen (iedereen maakt backflips hier haha), en tot slot: backflip vanaf een ropeswing,met het  hoogste punt 10 meter achterwaarts in het ijskoude water, ff stoppen met ademen en hopen dat geen lichaamsdeel plat op het water beland haha niet ongevaarlijk maar zeker wel de moeite waard.

Ondertussen ben ik bezig geweest met het zoeken naar een baantje. Het geld gaat hard en ik ben toch al zon 5 weken aan het feesten haha. En alweer heb ik zoveel geluk. Ik ben uit 56 anderen gekozen om op een echt Cattlestation in de outback te werken als nanny. Dat is de meest ultieme Australische ervaring die bestaat. Het is een mega Cattlestation 45 minuten rijden vanuit de dichtsbijzijnde town, waar 500 mensen leven, in het center van Queensland, 10 uur rijden van de bewoonde wereld. Er is geen of nauwelijks wifi en het regenseizoen staat voor de deur. Maar ik verdien een aardig zakcentje (meer dan ik verdien met mijn stressvolle baan in Nederland) en ik moet 1 kind van 1,5 jaar oud vermaken, de planten water geven, af en toe een cake bakken en eten maken voor de mannen (2 andere backpackers die lange zware dagen maken op de farm). Ik krijg gratis accomodatie met de 2 anderen (een huisje met zwembad) en gratis eigen geproduceerde biefstuk haha. Maar bovenal mijn second year visa wordt afgetekend, wat betekent dat ik een tweede jaar mag terug komen op dit visa. No worries, ik kom terug naar Nederland, maar ik wil de mogelijkheid open houden om terug te keren naar dit mooie land. Hiervoor moet je 88 dagen agrarisch werk verrichten. De verhalen over agrarisch werk hier zijn werkelijk angstaanjagend, bananen plukken in 40 graden, slepen met zware manden tussen de spinnen en de slangen, slecht betaald krijgen voor de kleine hoeveelheden avocado's die je kan plukken. Veel mensen haken af, alleen de diehards maken 88 dagen vol. En ik mag op een kind letten en cake bakken haha yes.

Omdat ik binnenkort (8 november) mijn outback avontuur ga starten heb ik besloten om voor een auto te gaan kijken, zodat ik in het weekend 45 minuten kan rijden om naar een pub te gaan waar zo'n 20 mensen zitten, ik 2 biertjes kan drinken en weer terug kan rijden, zodat ik niet vereenzaam. En zodat ik 1x per 2 weken boodschappen kan doen om de hardwerkende mannen te onderhouden. Ik ben benieuwd hoe dit me gaat bevallen, maar het wordt in elk geval een bijzondere ervaring. De mensen lijken ontzettend vriendelijk en Ik kan elk moment stoppen en mijn baan opzeggen mocht het nodig zijn.

Vrijdag ga ik rechtstreeks naar Byron Bay om mijn auto te kopen (als alles goed is) en dan ga ik de overgeslagen plaatsen terug naar boven met mijn auto doen om vervolgens door te rijden naar de outback.

1. Riny:
    19 oktober 2016
    Hallo Maud.Te gek wat jij allemaal meemaakt!!!De manier waarop je schrijft is geweldig en voor mij zijn sommige dingen heel herkenbaar.
    Geniet van alle nieuwe indrukken en succes met werken!!!
    Knuffel van Riny.
  2. Hen en Nellie Sleven:
    19 oktober 2016
    Beste Maud, tot nog toe geweldig mooie verhalen, het leven daar schijnt overweldigend goed te zijn, je wil zelfs eventueel al terug, meer verdienen dan hier en dan daar zo ontspannend
    kunnen leven ! Geniet er maar flink van want de tijd vliegt om!