noosa

12 oktober 2016

Pfiieeeuuw sorry dat ik het weer moet zeggen maar de laatste paar dagen behoren bij de beste van mijn hele reis. Ik ben in Noosa momenteel en ben zo gelukkig haha. Het hostel is super, alle mensen zijn zooo aardig en leuk. Het is zo mooi hier, ik ga elke dag surfen en het lukt best aardig. Ik heb een local ontmoet die me de beste plekken heeft laten zien, het waren plaatjes als op de postcards. Het was een hike door de Bush langs de zee. Een slang kroop aan onze voeten voorbij, er waren eagels , schildpadden, dolfijnen en het allerbeste, spelende en springende walvissen. De zee is helderblauw. Vandaag zijn we op een secret beach geweest dat alleen via een tocht door de Bush te bereiken is. Hier komen alleen locals (niemand dus), verbluffend hoe indrukwekkend het geluid van de zee kan zijn smashend tegen de rotsen. Gisteren zijn we gaan kajakken door een stukje regenwoud. Nog nooit zo sportief geweest als de afgelopen dagen haha.
De locals zijn zo vriendelijk, ik heb 3x naar de weg gevraagd en ben 3x op plaats van bestemming afgezet. Ik heb 4x gratis met de bus gereisd en mensen bieden aan om mee te gaan vissen/ de sunset te gaan bekijken vanuit een speciale plaats, te chillen aan het strand met een surfboard of mee te bbq'en. Gewoon vreemden die ik toevallig ergens ontmoet en die trots zijn om hun leven te laten zien.
'Alleen' reizen is zo heerlijk, tot nu toe bevalt dat me het beste. Het is altijd even spannend om in je eentje in een nieuw hostel te arriveren, maar iedere keer gebeuren weer de meest verrassende dingen. Als mijn surfleraar en lerares morgen vrij hebben nemen ze me mee naar een plek in de everglades waar je van rotsen kan duiken. Ik hoooop dat het lukt. Vanavond ga ik met een paar vrienden uit Denemarken wat stappen. Ik heb zojuist 3 nachten bijgeboekt, ik ben hier nog niet uitgekeken haha.