Fraser Island, rainbow beach

8 oktober 2016 - Rainbow Beach, Australië

Blog fraser

Zooo weer terug op het vaste land. Wat een avontuur was dat. De afgelopen dagen heb ik doorgebracht op Fraser Island. Het grootste zand eiland ter wereld waar regenwoud op groeit. Best bijzonder. We hebben in 4WD's over het eiland gecrost, over het strand en door de jungle. Behalve 1 jongen had niemand van mijn auto een internationaal rijbewijs, dus ik kon lekker veel km's maken. Het was best een uitdaging om door het losse zand te rijden met de auto diagonaal, vol gas in de 2e versnelling en met de pook links, maar het was gaaf.
We hebben walvissen gespot, turtles, dolfijnen en dingo's.
Savonds vooral muggen en spinnen, in onze tent. Hier sliepen we op de grond, zonder matras, zonder kussen, in een dunne slaapzak en het was ijskoud haha. Dus maar knus tegen twee duitse dames aan en een stapel kleren onder het hoofd. Douchen was 2$ voor 4 minuten, wat er achteraf maar 2 waren. Sta je dan met je shampoo in je haar haha. Maarrrrr wel iedere avond bonfire and marshmallows heerlijk

Het eiland is eigendom van de aboriginals, dus het was niet toegestaan om te fluisteren, in het vuur te spugen of wild te plassen. De voorouders liggen hier begraven en de geesten zweven nog steeds rond. Respect voor het land is hier prioriteit nr.1 Helaas voor de aboriginals is de helft van de bezoekers Iers of Engels. Mijn vooroordeel over de stereotype Ieren wordt telkens weer bevestigd.  Ook dit keer. Op zich prima mensen, wel wat verwend en een tikje aso, maar zodra het donker begint te worden, de wijn met wodka gemixt wordt en de drankspellen op tafel komen begint het interessant te worden. Ik heb met de Duitsers (andere helft van de groep) toegekeken hoe onze vrienden van de banken op de tafels kropen, vervolgens op de grond belanden, overal pisten, in de douches poepten en uiteindelijk met elkaars partners in een tent belanden. En dat in de bush, wat een feest haha. Beetje jammer, maargoed je kunt niet altijd geluk hebben met je groep.
De laatste dag hadden we geluk, sinds lange tijd waren de weersomstandigheden goed om met een zweefvliegtuigje vanaf het strand over het eiland te vliegen. We mochten mee en hebben onze ogen uitgekeken. We hebben walvissen van boven gezien en zijn over het oerwoud gevlogen. Heel mooi!

Morgenvroeg neem ik de bus naar Noosa. Ik heb me net een hostel geboekt ver boven mijn budget maar ik heb ff comfort nodig haha tot snel

1. Riny:
    8 oktober 2016
    Oh Maud wat weer een geweldig verhaal !!!
    En prachtige foto's ik kan zien dat je geniet!!
    Ga lekker genieten in noosa.
    Groetjes uit maasbacht.
  2. Cmjhuijskens:
    9 oktober 2016
    Wat weer een prachtig verhaal,wat heb je weer veel meegemaakt.Ben benieuwd naar het volgende verhaal geniet er van meid .