Einde in zicht

14 februari 2017

Jaja mensen, nog maar 3 weekjes te gaan. Ik kan niet geloven hoe snel de tijd voorbij vliegt. Ik woon nog steeds met dezelfde samenstelling mensen op dezelfde boerderij. Mijn rol is intussen veranderd van nanny naar Jackaroo. Jillaroo in mijn geval haha. Moeders wil wat meer tijd met de kleine doorbrengen en dus ga ik vooral op pad met de mannen. Hekken repareren, waterpompen starten, cattle jagen, kalfjes uit de modder trekken, vrachtwagen rijden, staal lossen, om 4.30u beginnen, geen probleem. En nu ik one of the guys ben heb ik me toch ook maar laten overhalen om mee te gaan pigging. Een zeer bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten haha. Het was ontzettend leuk, het gaat toch met name om door het veld crossen, muziek hard draaien en onnozelheid praten onder het genot van enkele biertjes. Alhoewel het toch ook een beetje bruut was. De mannen zijn op jacht en willen bloed zien haha.. We hebben helaas geen wild varken gevonden, wat dus betekent dat ik er nog een keer aan toe zal moeten geven. Wel hebben we een dingo geschoten (50$ in de pocket van baas boven baas omdat deze het vee aanvallen) en we hebben m op zn kop aan het hek gehangen. Dit is hier een eeuwenoud ritueel om te laten zien dat je er een geschoten hebt haha. Verder hebben we enkele kangaroo's geraakt, die op de terugweg aan de honden zijn gevoerd. Het beest wordt op zn kop gehouden en de poten worden er zo vanaf gesneden.. de babykangaroo in de buidel overleeft het toch niet, dus die kan er beter ook maar bij. dit onderdeel heb ik de andere kant op gekeken. Oké dit wordt hier gedaan, goed om te weten, zij vinden het prachtig maar niet voor mij, bedankt. Dat maar snel vergeten en de rest van de avond lol gehad.

Momenteel zitten we weer in een hittegolf (die al 2 weken duurt), met vanmiddag het hoogtepunt van jawel, 50 graden celcius. Het heeft al 4 weken niet meer geregend, dus alles begint flink droog te worden. Het water in het zwembad is 37 graden, de douche is heet, de aircons zijn oud en werken bij deze temperatuur niet. Het beste moment van de dag is 's ochtens je boterhammen eten als ze nog bevroren zijn. En natuurlijk het waterijsje bij terugkomst. Kortom rustig blijven wachten tot het over waait. De 3 liter water die ik op mijn eerste dag met de jongens bij me had waren om 10 uur 's ochtens op. Natuurlijk hier en daar wat van de jongens gezipt, maar de dag eindigde met een droge bek en een helse koppijn, pfoe wat kun je je slecht voelen als je uitgedroogd bent. Volgende dag een jerrycan mee haha. Helaas (om het allemaal nog erger te maken) zijn er op de een of andere manier 2 vogels in onze regentank terecht gekomen, die behoorlijk beginnen te stinken en het water een vreemde smaak geven. Nu zijn we dus genoodzaakt om het tapwater (uit de dam) te drinken. Omdat het niet geregend heeft is er geen stroming in de dam en is de viezigheid dus naar de bodem gezakt, maar het water ziet nog steeds wat bruinig en smaakt niet al te best. Maargoed je wordt er niet ziek van en het bespaart je koppijn. Volgende week komt een truc met wat water van de buren.

De baas heeft zijn nieuwe helicopter opgehaald (zodat hij er geen meer hoeft te huren) en ik heb uiteraard een proefvlucht gemaakt. Het ding is inimini klein, om dus scherpe bochten te kunnen maken om achter het vee te jagen. De deuren zijn eruit en het maakt ontzettend veel geluid. Het is doodeng. Hij kost 8 dollar per minuut aan brandstof en er zijn 6 verschillende 'hendels' om hem alle kanten uit te kunnen laten draaien. Erg interessant.

Ik ben ondertussen best wel gehecht geraakt hier, vooral nu ik ook met de jongens werk, en het zal vreemd zijn om over 3 weken te vertrekken. Hoe ik in het begin nog twijfels had of ik het überhaupt ging uithouden al die tijd, weet ik nu zeker dat ik het ga missen. Je bouwt toch een bijzondere band op als je alleen elkaar hebt. Dezelfde mensen zouden in het normale leven niet zo snel mijn vrienden worden geloof ik, maar hier ben je denk ik toch zo op elkaar aangewezen, wat de band erg sterk maakt. We hebben vooral veel lol, (zo veel onnozele praat heb ik nog nooit bij elkaar gezien), maar ook de mindere momenten, stress, irritatie en vooral hitte deel je met elkaar haha.

Maar ik ben ook zeker klaar om mijn reis te vervolgen en op zoek te gaan naar nieuwe avonturen. 8 maart vlieg ik naar Singapore, om samen met moeders(!!) Maleisië te gaan ontdekken. Daarna zal ik doorgaan naar Vietnam, Cambodja en misschien nog Thailand. Ik kan niet wachten!!

1. Riny:
    14 februari 2017
    Niet te geloven Maud wat jij daar allemaal beleeft!!! Je bent een echte bikkel.
    Wat fijn dat je Moeder 8maart jou weer ziet en dat jullie samen gaan reizen.
    Dat wordt vast onvergetelijk voor jullie allebei en ik kan het weten want ik heb het ook gedaan in Australië met mijn zoon.
    Geniet ervan samen en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Knuffel van Riny